Tillbaks till gamla rutiner

Efter all stress jag har haft i skolan har jag märkt att de gamla matvanorna sakta börjar återvända. Sockersuget ökar och det blir svårare att stå emot fresteler som tillexempel choklad. Igår var vi på Esspresso house och jobbade med vårt UF-företag och då blev det både en cesarsallad och en chokladcheeskake, vilket inte är något jag ska äta. Idag har det gått bra med maten men jag har fortfarande ett enormt sug efter sötsaker. Jag vet inte riktigt hur jag ska få tillbaka kntroellen. Jag får ångest efter att jag ätit men vill bara ha mer! Och visst ska amn se det som en utmaninge, erfarenhet, gör fel för att lära dig göra rätt och så vidare men det är svårt att se det så och inte som ett misslyckande. Det är visst okej att unna sig NÅGON gång men inte varje gång som jag gör. Jag vill ju bli bättre och fortsätta gå ned i vikt! Jag har nästan blivit rädd för att gå upp. Idag på lunchen serverade bara "onyttig mat" eller ja sådan mat jag inte får äta och det bästa alternativet var fläskotlett med potatis och bea. Jag sturntade i såsen och åt bara lite potatis. men jag ska ju egentligen itne äta potatis alls. Men bara kött och sallad som smakar besprutningmedel är inte det godaste liksom. Aja jag känner i alla fall att jag har ätit okej idag. Snart ska jag gå till Slussen och möta upp mamma som ska följa med mig och vaccinera mig. Känns inte så himla kul faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback