Tränings upplägg

Igår var jag som sagt på xtravaganza. Jag och Pernilla (min coach) gick igenom vad jag har för mål. (Att springa en mil under en timme) Mitt kortisktiga mål är att springa 3 km så snabbt som möjligt. Jag siktar på 15 min. Vi gick igenom hur jag ska träna så effektivt som möjligt och Persnilla gick igenom olika övningar som jag kunde göra för att bygga upp muskler i ben och bål. Vi gick också igenom hur man tränar konditionen på det mest effektiva sättet.

Såhär kan ett typsiskt träningspass se ut:
Uppfärmning 5-10 min i lugnt temop
Utfall ca 20 st
Sittande stol 30 sek
Plankan 30 sek.
Knäböj med hjälp av boll 15 x3

Raka situps 15 x 3
Sneda situps 15 x 3
Rygglyft 10 x 3
Benluft 10 x3

Intervallträning (löpband, rodd, cykel eller cross)
30 sek -MAX
1 - 1,5 min vila (långsamt promenad tempo)
Totalt 5 - 20 min

+ Stretching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback